zondag 14 september 2008

Terug van weggeweest;-)

Het is een tijdje HEEEEL stil rond mij geweest en zal even toelichten wat de oorzaak hier voor was.
Mijn ALLEREERSTE officiële training is in mineur geëindigd!!!En ik was nochtans zeer gemotiveerd om aan mijn eerste versnellingstraining te beginnen:-))) Mijn hartslagmeter die ik had besteld was net de dag voor de training geleverd.( en ben er die avond een tijdje zoet mee geweest om uit te zoeken hoe die werkt...)

Dus op 28 aug begon ik eraan....er stond 10 keer 3OOm op het programma tegen een snelheid van 28 sec / 100m. Was goed gestart, maar mijn aandacht ging zodanig uit naar mijn polar en naar de afstandspaaltjes dat ik op de weg vergat te letten en tjaaa tijdens de 5 de versnelling ging ik zwaar tegen de vlakte!!!!!Schaafwonden op handpalmen, heup, knie, maar heb de de moed bijeen geraapt en de training nog volldeig afgewerkt. Had aanvankelijk geen last van mijn voet, maar na enkele uren begon mijn rechtervoet op te zwellen en pijn te doen. En tegen de avond hield ik het niet meer uit van de pijn en kon ik er niet meer op steunen!!!!!En de volgende dag bij de dokteres het voorspelde verdict: VOET VERSTUIKT!!!!ik dacht : dit kan niet waar zijn, wat een begin....maar ja beter nu dan net voor de marathon;-)))en ineens een goede les: ik zal voortaan voorzichtiger te werk gaan ;-)))Ik kon die ochtend ook geen scan van mijn voet laten maken, er zat te veel vocht in en dan zou er toch niets te zien kunnen zijn. Dus moest een paar dagen rusten en ontstekingsremmers nemen. En op 3 sept heb ik dan een scan laten doen en oefffff geen ernstig letsel waar te nemen!!!!

Op zat 6 sept heb ik voor het eerst terug gelopen : de geplande training ( een wisselloop van 9 km) Maar had nadien weer wat last en moest van de dokteres nog enkele dagen rusten. Op woe 10 sept heb ik dan een duurloop van 14 km gedaan en op vrijdag 12 sept eentje van 9km.En geen last meer!!!!

En vandaag heb ik een duurloop van 17 km gedaan tegen een snelheid van 6km/u en ( tot nu) geen pijn meer in de enkel. Ben zo opgelucht, mijn blessure had veel erger kunnen zijn maar na een kleine 2 weekjes uit roulatie ben ik weer back on track:-))

3 opmerkingen:

marathonmanneke zei

Ik ben blij dit te mogen lezen . veel succes verder met je trainingen

Jan zei

Hoi Maja

Super goed dat alles ok is! Ik begon al even te vrezen dat ik die marathon alleen zou mogen lopen :-)

Veel succes met de nieuwe start!

Groetjes
Jan

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Dat is leuk te lezen , ben blij voor je , veel succes met de trainingen